Pagina's

zondag 20 oktober 2013

Our favourites !


Afgelopen maand zijn wij veel dingen tegengekomen waarvan we dachten - hey, dit word echt mijn nieuwe favoriet ! Dit gaat over beautyproducten die we uitgetest hebben maar ook over algemene dingen waar we heel erg van houden. Omdat we deze dingen zo leuk vinden leek het ons leuk om die met jullie te delen. Dus gingen we onze kamers overhoop halen om te zoeken naar onze favoriete spulletjes ! Daarna haalden we de fotocamera tevoorschijn en hebben we wat plaatjes geschoten ( wat niet altijd soepel verliep aangezien we best wel onhandig zijn en er een paar dingen omvielen ) Maar uiteindelijk is het gelukt en kun je hieronder het resultaat bekijken !

We hebben ieder 4 favorieten uitgekozen en hieronder zie je de 4 favorieten van Danique.

Mijn eerste favoriet is een lippenstift van M.A.C. De naam van deze lippenstift is Creme de la Femme. Ik heb deze vorig jaar gekocht toen ik in Parijs was en ik ben er ontzettend zuinig mee. Normaal gesproken hou ik niet zo van lippenstiften omdat ik ze nog net iets te fel en te opvallend vind voor mijn leeftijd. (persoonlijke mening haha) Maar toen ik deze uitprobeerde vond ik hem gelijk supermooi ! De kleur is iets lichter dan de kleur van je lippen. Ik omschrijf het maar als de creme kleur onder de roze haha ! Omdat de kleur zo op de
kleur van je lippen lijkt zul je wel denken dat hij helemaal niet opvalt. Maar dat is niet het geval want over deze kleur zit nog een soort metallic/glitter. En dat vind ik de kleur heel mooi en bijzonder maken! En deze lippenstift kun je altijd gebruiken, ik draag hem ook wel eens naar school en dan krijg ik er veel positieve opmerkingen over. Het enige nadeel aan de lippenstift is dat hij wel een beetje prijzig is. Maar hey voor die 18,50 euro heb je een superfijne lippenstift !


Een volgende favoriet is de nieuwe Stay Matte foundation van Rimmel London. De substantie van deze foundation is best wel dik waardoor ik eerst dacht dat ik er een 'pancake' look van zou krijgen. Maar dit is helemaal niet het geval ! Van deze foundation heb je iedere dag maar een heel klein beetje nodig. ( een bolletje ter grootte van een erwt ) Verder dekt hij supergoed en is hij heel fijn in gebruik. Omdat hij zo dik is smeer ik de foundation niet met een kwast, maar gewoon met mijn vingers uit en dat gaat prima ! De prijs was 10 euro en ik heb nu de eenalichtste kleur in het rijtje, Soft Beige. Alleen was ik even vergeten dat het nog winter word en ik straks dus wel een lichtere kleur nodig heb haha. Als je hem gaat kopen let daar dan dus wel even op ! Dus als je nieuwe foundation nodig heb, ik zou zeggen probeer deze want hij is super fijn en goed voor je portemonnee !

 De volgende favoriet zal vast in heel veel lijstjes staan. Want net zoals vele anderen kan ik er geen genoeg van krijgen. Mijn all time favourite - high heels ! Waarom ik hier zo van hou ? Ik vind hakken echt iets vrouwelijks hebben. Het maakt je  langer, (een groot voordeel aangezien ik best wel klein ben) het zorgt ervoor dat je benen langer lijken wat ik persoonlijk heel mooi vind, en ik vind dat ze wel iets sexy's hebben (als je er goed op kunt lopen haha) Ik heb net tijdens het schrijven even geteld en mijn kast telt maarliefst 8 paar hakken ! Deze op de foto hiernaast vind ik toch wel een van de mooiste. En trouwens, nog een voordeel. Ik heb best wel grote voeten vind ik zelf (maat 41) en als ik hakken aanheb lijken ze een stuk kleiner. Je moet wel even oefenen met lopen maar als je het kan dan zou ik zeggen - hakken all the way ! 




 En dan mijn allerlaatste favoriet voor deze keer. De Lady Million parfum van Paco Rabanne. Ik kreeg deze vorig jaar in een pakket met de Lady Million body lotion en shower gel erbij voor Sinterklaas en sindsdien is het echt mijn favoriete geurtje geworden. Het is een zoet geurtje, maar wel zo dat het niet misselijkmakend is. Ik vind de geur heel classy en vrouwelijk maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven haha. Het heeft misschien ook wel iets weg van appeltjes. Zoet en toch fris haha. Ik denk dat dat het is ! Ik vind het in ieder geval een heerlijke geur ! Ik zou hem alleen niet zomaar kopen omdat hij toch best wel duur is. Maar het is een heel goed sinterklaas/kerst cadeautje voor de komende december dagen ! Omdat ik een pakket heb gekregen heb ik op internet naar de prijs van de parfum gezocht maar dat verschilde heel erg. Hij is vanaf ongeveer 35 euro verkrijgbaar.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder zie je de 4 favorieten van Kim.

Make-up gebruik ik niet heel veel, dus dat zie je ook niet veel terug in mijn favorieten. Ik heb lang gedacht: wat zijn nou écht mijn favorieten? Dit is er uit gekomen :)

Als eerste mijn favoriete boek. Heel veel boeken lees ik niet maar als ik ze lees en leuk vind, heb ik ze binnen een dag uit! De laatste tijd lees ik meer over 'het leven', daarom kwam ik door middel van een vriendin op het boek The Secret van Rhonda Byrme. Het boek vertelt je een geheim over jouw leven en het leven van elk ander. Klinkt creepy, maar het valt heel erg mee! Het boek is echt geweldig, ook voor mensen die niet van lezen houden - een aanrader !



Mijn tweede favoriet is een cover die ik heel mooi vind. De laatste tijd luister ik meer rustige liedjes, daarom deze keuzes.
Ik zit vaak op youtube en luister vaak naar muziek. Daardoor luister ik veel mooie liedjes (naar mijn smaak haha). Als ik een leuk lied vind, luister ik meestal ook covers om te luisteren hoe anderen het zingen (en meestal vind ik de cover mooier dan het originele lied haha), vandaar ook een cover.
Het lied waar ik de cover als favoriet heb, is Heartbreak girl van 5 Seconds Of Summer. De versie van Troye Sivan heb ik gekozen als cover omdat ik het lied zo veel mooier vind. Troye Sivan is een youtuber die ik echt geweldig vind! Aan de liedjes die hij covered, geeft hij een speciale twist die ik echt heel mooi vind. Zeker het luisteren waard! De link: http://www.youtube.com/watch?v=VgKI1VBFe8g

 Mijn volgende favoriet is mijn fototoestel. Toen ik nog een klein meisje was, ongeveer 7 jaar, wilde ik al heel graag een fototoestel. Na een jaar of twee heb ik hem dan ook gekocht (trouwens ook mijn eerste 'grotere' aankoop). Mijn fototoestel was, ondanks dat ik er veel plezier van heb gehad, niet super. Na een paar jaar kocht ik een andere die ik nu nog steeds heb en waar ik veel plezier van heb, de Nikon P500. Ik heb wel nog kleine meeneem cameraatjes, maar als ik mooiere foto's wil maken, moet ik toch echt deze meenemen. Ik heb er heel veel plezier van, maar stiekem zou ik nog wel eens een hele dure en goede camera willen hebben, haha!



Last but not least, mijn favoriete parfum. Vorig jaar ben ik in Parijs geweest, een geweldige stad waar ik zeker nog een keer heen wil! Eenmaal daar wilde ik een parfum van Chanel kopen, maar we hadden geen tijd meer dus ben ik thuis naar de Aphrodite gegaan.
Daar heb ik van alles getest en heb ik uiteindelijk
Chanel Chance eau Tendre gekocht.
Ik vind hem na een jaar nog steeds heerlijk en ben
er dus erg zuinig op.






Dit waren onze favorieten van de afgelopen tijd, hopelijk hebben jullie er iets aan ;)
Laat in de reacties even achter wat je van onze favorieten vond, wat je van deze blog vond en of je zelf nog leuke favorieten hebt !
See you next time !
Veel liefs, Kim en Danique

1 opmerking: