Pagina's

vrijdag 25 oktober 2013

DIY Flower Crown

Afgelopen zomer hebben jullie er vast ook wel iets van meegekregen. Het was een van de grootste zomertrends en is nu nog steeds volop in de aandacht. Zelf vind ik dit een ontzettend leuk idee en ik ben er groot fan van. Niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen. Want deze mooie dingetjes staan namelijk goed in alle soorten haar ! Kort, lang, krullen, stijl het maakt allemaal niet uit. En ze zijn er ook nog in heel veel verschillende soorten. Waar ik het over heb ? De flower crown natuurlijk !



Zoals ik al zei zijn flower crowns er in heel veel verschillende soorten. Echte bloemen, neppe bloemen, in alle verschillende kleuren die je je kunt bedenken en ze staan eigenlijk bijna overal bij. Vandaag laat ik jullie zien hoe je je eigen flower crown kunt maken !

Laten we beginnen met de materialen. Je hebt eigenlijk niet zoveel nodig voor deze flower crown. Het eerste wat je nodig hebt is een haarbandje. Dit kan een heel simpel haarbandje zijn maar ik gebruik er liever een met een vlechtje omdat ik daar mijn bloemen door kan steken zodat ze beter blijven zitten. Maar dit ligt er helemaal aan wat jij mooi vind.
Als tweede gebruik ik natuurlijk wat bloemen. Ik gebruik deze lichtpaarse nepbloemetjes van de Action. Ze zijn 1 euro per zakje en in een zakje zitten 9 bloemetjes. Voor mijn flower crown waren die 9 bloemetjes precies genoeg ! Bij onze action hadden ze de bloemetjes in lichtpaarse en een lichtgroene kleur. Ik heb voor paars gekozen omdat ik dat mooier vind staan bij mijn blonde haar. Dit zijn alle materialen die je nodig hebt dus Let's begin !






Als je de bloemetjes uit de verpakking haalt zitten ze nog met zijn drieeën aan elkaar vast zoals je op de derde foto ziet. Er zitten 3 van dit soort bosjes in een verpakking. Haal de bloemetjes uit elkaar maar doe wel voorzichtig want het groen dat op de steeltjes zit schuift nogal makkelijk weg.
Als je alle 3 de bloemetjes uit elkaar hebt gehaald zien ze eruit zoals foto vier. De steeltjes van deze bloemetjes zijn best wel lang wat ik wel fijn vind aangezien ik niet zo heel handig ben haha. 


Pak een bloemetje en zoek het midden van de haarband. Het hoeft niet precies het midden te zijn maar het is handig om wel ongeveer het midden te pakken zodat de haarband niet naar een kant gaat draaien terwijl jij de bloemetjes erop zet. Als je het midden hebt steek je het uiteinde van het steeltje gewoon door de haarband heen. Dit is waarom ik een vlechtjes haarband gebruik. Zonder het doorsteken gaan de bloemetjes heel snel draaien en duurt alles drie keer zo lang haha ! (eigen ervaring) 


Na het doorsteken pak je het steeltje en draai je het gewoon om je haarband heen. Je moet wel uitkijken want als je te strak draait of je houdt de haarband niet goed vast gaat alles draaien en zit je bloemetje ineens aan de achterkant. Ik draai meestal eerst rechts van de bloem en ga daarna naar de linkerkant. Als je aan het eind van het steeltje komt moet je even controleren waar de uiteinde zitten. Als die aan de voorkant zitten is het prima en kun je verder. Zitten ze aan de achterkant, probeer ze dan nog iets verder te draaien of steek ze nog een keer terug naar de voorkant. Als je dit niet doet prikken die uiteinden straks in je hoofd hahaha 



Dit doe je zo met alle bloemetjes die je op de flower crown wilt hebben. Zorg er wel voor dat je de onderkanten van de bloemetjes niet te dicht bij elkaar zet. Dan hebben de bovenkanten van de bloemetjes namelijk geen ruimte meer en gaan ze allemaal andere kanten op wijzen. 


Je kunt zoveel bloemetjes erom doen als je zelf wilt. Ik heb ze ongeveer tot de helft van de haarband gedaan omdat ik het als een 'echte' haarband wilde dragen. Een andere superleuke versie is om de bloemetjes helemaal rondom vast te zetten en hem dan als een echt kroon op je hoofd te zetten ! 

Persoonlijk ben ik best wel blij met het eindresultaat ! En dat de zomer voorbij is, betekent niet dat deze leuke flower crowns ook weg moeten. Ik vind ze misschien nog wel leuker in de herfst haha.
Heb jij nog leuke flower crowns thuis ? Heb je leuke ideeën om een flower crown te stylen of andere tips ? Leave them in the comments! Als je het zelf hebt geprobeerd vind je het misschien ook leuk om je eigen creatie in de reacties achter te laten. 

See you soon ! Veel liefs, Danique


2 opmerkingen: