Pagina's

woensdag 1 januari 2014

2014: Happy new year !

Hallo,
Vandaag is het dan eindelijk zover, 2014! Een nieuw jaar vol nieuwe kansen, overwinningen en hopelijk mooie herinneringen. 2013 is voor mij niet zo'n mooi jaar geweest en daarom hou ik meer van in de toekomst kijken. En dat is ook wat ik vandaag met jullie ga doen. Ik hou ervan om de dingen die gaan gebeuren (of dingen waarvan ik wil dat ze gebeuren) voor mezelf op een rijtje te zetten en dit jaar doe ik dat voor het eerst via mijn blog!  Kijken jullie mee ?
School
Dit jaar zijn op het gebied van school een hoop dingen die gaan gebeuren of die ik wil bereiken. Als eerste is mijn grootste doel toch wel dat ik overga naar 4vwo. Ik zal er heel hard voor moeten gaan werken, maar ik hoop echt dat het me gaat lukken. Ik ga er in ieder geval heel erg mijn best voor doen!
Dit jaar is ook het jaar dat ik mijn profielkeuze moet gaan maken. Pretty big deal want ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen. Dat is wel een beetje een probleem bij mij, vaak weet ik alleen maar wat ik niet wil. Zo ook in dit geval. Ik weet dat ik niet ga kiezen voor de bétavakken omdat ik daar minder interesse in heb en ik ben er gewoon niet goed in. Maar wat ik dan aan de andere kant moet kiezen is mij nog een groot raadsel.
Als ik dan uiteindelijk mijn profielkeuze heb gemaakt en over ben gegaan naar 4vwo heb ik dit jaar ook mijn eerste gala! Ik zie vaak foto's ervan langskomen en ik heb er nu al heel erg zin in :) Is dat raar ? Het lijkt me gewoon zo'n leuk feest ! Het duurt nog wel even maar ik denk dat dat een mooi moment in 2014 gaat worden :)

Blog
Natuurlijk zijn er ook een aantal dingen die ik op bloggebied wil bereiken. Ik wil bijvoorbeeld meer artikelen gaan schrijven dan ik nu doe. Afgelopen maand heb ik veel ideeën gehad en bedacht hoe ik het zou gaan doen, maar daardoor is er bijna niks online gekomen. Ik voel me daar best een beetje schuldig over dus komende tijd kunnen jullie als goedmakertje meer posts verwachten!
Ik zit erover te denken om meer persoonlijke berichten zoals deze te schrijven. Ik vind het heel fijn om dingen van me af te schrijven en als jullie het leuk vinden, waarom niet? Maar misschien vinden jullie dit soort dingen wel helemaal niet leuk en ben ik jullie terwijl je dit leest ontzettend aan het vervelen.
Als het goed is zien jullie hier rechts een nieuwe button staan met follow me on bloglovin'. Voor degene die het niet kennen, bloglovin' is een site en een app waarop je al je favoriete blogs kan volgen. En in plaats van iedereen zijn site steeds te bezoeken krijg je alle geschreven blogposts van alle blogs samen in een overzichtelijke site. Ontzettend handig! Natuurlijk wil ik dat de blog wat groter word dus mijn doel van dit jaar is om 50 followers op bloglovin' te krijgen. Help je mee?

Persoonlijk
Toen ik dit stukje van de post ging schrijven heb ik echt lang na moeten denken. Wat wil ik nou bereiken voor mezelf? In een gesprek dat ik had met een vriend hadden we het erover en langzaam kwamen er wat dingen in me op.
Ik wil ontzettend graag naar London! We bezoeken ieder jaar rond de kersttijd een mooie stad in Europa. We zijn al naar Parijs, Berlijn en Rome geweest! Dit jaar hoop ik dat we London gaan bezoeken. Ik ben nog nooit in Engeland geweest en London lijkt me echt een geweldige stad. Het liefst zou ik op wereldreis gaan, of op een stedentrip door Europa. Maarja, zoveel geld heb ik niet en ik ben nog niet oud genoeg dus dat zal nog een paar jaartjes moeten wachten. 
Dit jaar wil ik ook meer tijd aan mijn vrienden besteden. Door dingen die er afgelopen jaar gebeurd zijn heb ik veel te veel aan mezelf gedacht. Meer samen eropuit, leuke dingen doen. Ik ben afgelopen jaar waarschijnlijk ontzettend egoïstisch geweest maar mijn vrienden waren er altijd voor me. En mijn excuses, die hoefden ze niet eens. "Dat is wat vrienden doen" werd er dan gezegd. En ik wil ze ontzettend bedanken hiervoor!
En als laatste wil ik mezelf overwinnen. Dat klinkt misschien raar maar dit jaar ga ik het echt proberen. Ik wil mijn angsten overwinnen, meer voor mezelf opkomen en dat soort dingen. Maar ook wil ik dingen waar ik mee gedeald heb proberen achter me te laten. Niet meer in het verleden leven maar beginnen aan een nieuwe start.

Als laatste wil ik jullie een ontzettend gelukkig nieuwjaar wensen! Ik hoop dat jullie een mooi jaar tegemoet gaan waarin je al je dromen kunt waarmaken.
Today is the first blank page of a 365 page book. Write a good one.
Veel liefs, Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten