Pagina's

zaterdag 18 april 2015

Alleen op reis!

Hoi allemaal,
Zoals jullie al zien aan de titel van deze post ga ik alleen op reis, en met alleen bedoel ik zonder mijn ouders. Morgenochtend zit ik namelijk in een vliegtuig onderweg naar een studiereis in Griekenland met ongeveer 40 mensen uit mijn jaarlaag. We gaan superveel leuke dingen doen en ik heb er heel erg veel zin in! Maar ondanks dat heb ik gemerkt dat ik sommige voorbereidingen voor deze reis toch anders heb moeten treffen dan normaal. Daarom bij deze mijn tips voor als je (voor het eerst) alleen/zonder ouders op reis gaat.




1. Zorg dat er mensen zijn die weten waar je bent. 
En dan bedoel ik niet alleen dat ze weten naar welk land je gaat. Zorg dat je mensen op de hoogte houd van de hotels waar je verblijft en wat je gaat doen. Als je ouders erg bezorgd zijn, zorg dan dat ze een telefoonnummer en adres van alle hotels en je begeleiders hebben! Dat maakt ze een stuk minder ongerust en geeft jou misschien ook wel een prettiger gevoel.

2. Begin op tijd met inpakken.
Dit is echt heel belangrijk! Zorg dat je van tevoren een lijst maakt met dingen die je zeker niet mag vergeten. Denk hierbij vooral ook aan de dingen die je moeder/vader normaal meeneemt maar waar je nu zelf aan moet denken (medicijnen, pleisters, geld in andere eenheid.) Vraag ook aan anderen wat zij meenemen om zeker te weten dat je niks vergeet. Het is ook handig om van tevoren wat research te doen over het land/gebied waar je heen gaat. Zo ben ik erachter gekomen dat ik maar beter waterschoen kon aanschaffen omdat de zee in het gebied waar wij heen gaan vol zit met zee-egels. Begin op tijd zodat je niet hoeft te haasten om eventueel nog dingen te halen die mee moeten.

3. Check het weer.
Dit spreekt denk ik wel voor zich. Het weer checken zorgt er simpelweg voor dat je niet teveel meeneemt. Ook kun je, als het bijvoorbeeld slecht weer wordt, ervoor zorgen dat je wat extra dingen meeneemt om je binnen mee te vermaken.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan gehad. Ik zal jullie nog wel updaten over hoe de reis geweest is!
Veel liefs, Danique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten